Plan żywieniowy

Home / Plan żywieniowy

Plan żywieniowy obejmuje ułożenie zbilansowanego jadłospisu na 14 dni w wersji podstawowej lub 28 dni przy wybraniu opcji pakietu miesięcznego.

W zależności od stanu zdrowia, potrzeb oraz możliwości pacjenta każdy dzień podzielony jest na 3, 4 lub 5 zbilansowanych posiłków.

Każdy jadłospis komponowany jest z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb zdrowotnych, umiejętności kulinarnych i preferencji żywieniowych pacjenta – w miarę możliwości zawiera produkty, które pacjent lubi i które jednocześnie są korzystne w procesie dietoterapii.

Wykonuję plany żywieniowe zarówno dla osób zdrowych, które chcą poprawić swoje samopoczucie i jeść bardziej świadomie w oparciu o zasady zdrowego odżywiania. Układam jadłospisy dla osób chorych, które potrzebują jadłospisu dopasowanego do konkretnego schorzenia lub kilku chorób jednocześnie, co zdarza się coraz częściej. U tych osób szczególnie zaleca się ustalenie odpowiedniego jadłospisu ze względu na szereg produktów zalecanych i przeciwwskazanych przy danych jednostkach chorobowych.

Odpowiednio ułożony i zbilansowany jadłospis jest bardzo ważnym elementem leczenia u osób chorych, a u osób zdrowych jest pierwszym krokiem, który pozwala na kształtowanie prawidłowych nawyków żywieniowych.

Plany żywieniowe są przygotowywane m.in. dla:

• osób z nadwagą lub otyłością
  • pacjentów niedożywionych lub z niedowagą
  • kobiet w ciąży oraz matek karmiących i ich dzieci
  • osób zdrowych, które chcą zmienić nawyki żywieniowe dla lepszego samopoczucia
  • pacjentów cierpiących na nietolerancje pokarmowe lub alergie
  • wegetarian i wegan
  • pacjentów z różnymi jednostkami chorobowymi wśród których bardzo często występują choroby układu krążenia oraz schorzenia przewodu pokarmowego, czy tarczycy (więcej o dietach w chorobach tutaj).

Czas oczekiwania na jadłospis jest związany z poziomem trudności jego ułożenia, a także z rodzajem pakietu. W przypadku planu żywieniowego na 14 dni, termin wykonania to 5-7 dni. Przy pakiecie miesięcznym jest to 10 – 12 dni lub wysyłanie planów żywieniowych z tygodnia na tydzień. Pozwoli to na wprowadzanie ewentualnych zmian na bieżąco. Gotowy jadłospis wysyłam na skrzynkę mailową. Istnieje również możliwość odbioru wersji papierowej osobiście.

Czas na zmiany?

Umów się na swoją pierwszą wizytę